Blog - rozważania

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 12.

Magnimar i expy

24-02-2015 15:09
3
Komentarze: 0
W działach: DnD5, rozważania, Golarion
Magnimar i expy
Na moim zewnętrznym blogu zamieściłem kolejne dwa wpisy. Jeden fluffowy, drugi mechaniczny. Jeden do Pathfindera, drugi do Dungeons & Dragons 5 edycji. - Stronnictwa w Magnimarze - lista kilkudziesięciu organizacji w większym mieście fantasy - Ile doświadczenia na poziom w D&D5 - trochę obliczeń, z których wynika, że autorzy 5 edycji zakładają (w dużym uproszczeniu), że gracze rozegrają 6 walk na 4-godzinnej sesji. Zapraszam!

Prosta ciekawa walka w d20

16-02-2015 11:15
2
Komentarze: 20
W działach: Beyond the Wall, DnD5, rozważania
Prosta ciekawa walka w d20
Poniższe modyfikacje mechaniki d20, a dokładnie rozgrywania walki nie powinny specjalnie utrudnić rozgrywki, a mogą ubarwić sesje choćby opisywanego przeze mnie niedawno "Beyond the Wall".   Aktywna obrona Jak wspominałem nie jestem fanem mechaniki inicjatywy w grach rpg. Oto więc konkretny pomysł, jak rezygnując z klasycznej inicjatywy można zwiększyć dynamikę walki.  Może zamiast wykonywać rzut na atak w swojej "kolejce", może lepiej byłoby testować ataki przeciwstawnie: równocześnie rzuty na atak wykonują obie strony (gracz i MG). Wtedy...

Recenzje i rozważania

10-02-2015 11:37
10
Komentarze: 0
W działach: recenzje, rozważania, The One Ring, Golarion
Recenzje i rozważania
W ciągu ostatnich dni napisałem aż trzy notki, czyli jedną trzecią tego co przez cały zeszły rok: Recenzję The One Ring RG Rozważania jak zacząć kampanię Recenzję Towns of the Inner Sea Zapraszam na mój blog zewnętrzny: Miasto ze Spiżu  

Scenariusze

27-08-2014 10:20
16
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, rozważania, scenariusze
Scenariusze
Niedawno skończył się Kufel, wkrótce zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego Quentina. Także i ja przymierzałem się do napisania scenariusza na jeden z tych konkursów. Niestety życie pokrzyżowało te plany i nic nie stworzyłem. Jednak temat scenariuszy do rpg zawsze był bliski memu sercu. Bardzo dużo prowadzę w oparciu o cudze scenariusze, więc czytam recenzje (jednym z lepszych miejsc jest tenfootpole.org - polecam!) i szukam tych najlepszych. Zastanawiam się też jak powinny one wyglądać. Duży wpływ na moje poglądy miał Dungeon World ze swoimi frontami (potencjalni...

Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni

08-05-2013 12:52
9
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, Eberron, rozważania, sesje
Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni
Ostatnimi czasy umawianie się na sesje wychodzi mi bardzo różnie. Plagą jest odwoływanie spotkań, mimo stałego terminu, często w ostatniej chwili. Bardzo się więc ucieszyłem, gdy przez ostatnie trzy niedziele udało mi się poprowadzić mini-kampanię w świecie Eberron, w porośniętej dżunglą krainie Q’barra, gdzie już wcześniej prowadziłem kilka przygód (o których pisałem na blogu). Chętnie zresztą poprowadziłbym to dalej, ale gracze mimo iż zdawałoby się, że zadowoleni z sesji, uznali, że wolą kontynuować starsze kampanie. Cóż, cieszę się przynajmniej z tego, co udało nam się zagrać. Mało...

KB #29: Sekretne drzwi jako narzędzie narracyjne

11-04-2012 12:31
19
Komentarze: 5
W działach: Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #29: Sekretne drzwi jako narzędzie narracyjne
Jednym z najbardziej klasycznych i jednocześnie najciekawszych elementów występujących w scenariuszach RPG są sekretne drzwi. Oczywiście występowały już wcześniej w literaturze (np. w opowiadaniu o Conanie „Pełzający cień” R. E. Howarda), a tym bardziej w architekturze (od piramid po neogotyckie zamki), ale mam wrażenie (może mylne), że wraz z odejściem mody na dungeon crawle RPG jakby trochę zapomniało o tym wspaniałym rekwizycie. Szukając racjonalnego powodu ukrycia drzwi, możemy dojść do wniosku, że sekretne drzwi prowadzą na ogół albo do skarbca, albo do przejścia ewakuacyjneg...

KB #28: A może tylko ludzie?

29-02-2012 15:46
27
Komentarze: 14
W działach: Dragon Warriors, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #28: A może tylko ludzie?
Wydaje się, że domyślnym założeniem większości gier fantasy jest wielorasowość. Elfy, krasnoludy, niziołki, gnomy, tudzież kaczko-ludzie (jak w RuneQuest). Barwny tłumek przelewający się przez fantastyczne metropolie, góry, pola, lasy. A przecież można inaczej. W niniejszym wpisie w ramach 28 edycji Karnawału Blogowego poświęconej rasom, przedstawię moje rozważania na temat dlaczego gry, w których można grać tylko ludźmi są fajne. W świecie rzeczywistym nie ma istot inteligentnych innych niż ludzie. Gry, które rezygnują z innych ras dostępnych dla graczy, zyskują na realizmie. Przedstawiony ś...

KB #27: Osobowość postaci – osobowość gracza

23-01-2012 10:44
9
Komentarze: 14
W działach: Apocalypse World, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #27: Osobowość postaci – osobowość gracza
Prawie wszystkie erpegi w mniejszym lub większym stopniu uwzględniają w opisie postaci osobowość – od pojedynczego przymiotnika „Dobry” po cały zestaw Przekonań, Instynktów, Cech charakteru. Ale na sesji różnie to wygląda – nawet w systemach, gdzie zasady przewidują nagrody za właściwe odgrywanie postaci, zdarza się, że gracze nie pamiętają o tym, co mają wpisane na karcie i MG musi im przypominać lub zwracać uwagę, że ich deklaracje są zupełnie przeciwne założeniom postaci. Może nic więc dziwnego, że jeden z systemów, które najwyżej cenię, „Apocalypse World̶...

Eberron – NPCe

12-11-2010 14:52
5
Komentarze: 4
W działach: Eberron, rozważania, D&D4
Eberron – NPCe
Ostatnio myślę o nowej kampanii w świecie Eberron. Rozważając możliwe typy przygód w tym świecie, sporządziłem sobie poniższą listę potencjalnych przeciwników dla graczy, typowych dla różnych obliczy tego settingu (widać zresztą przez to wyraźnie jego bogactwo). Może komuś jeszcze się przyda (np. jako tabelka spotkań losowych), więc tu ją wrzucam. Opisy są dość ogólne i mają służyć jako inspiracja do wymyślania NPCów i związanych z nimi wątków. Kolejność w tabelce jest przypadkowa. 1. Kryminalista z koneksjami. 2. Tajemniczy okultysta (mag, psionik, kapłan lub potwór). 3. Spiskujący smok (lub...

Wątki indywidualne vs drużynowe

19-01-2010 16:20
15
Komentarze: 19
W działach: rozważania, WFRP3
Spotkaliśmy się w ostatnią sobotę u mnie w domu, aby rozpocząć kampanię w WFRP3. Postacie przygotowaliśmy na poprzednim spotkaniu, tydzień temu – nie tylko mechanikę i ekwipunek, ale i psychologiczne zarysy charakterów oraz skrótowe historie. Wcześniej rozegraliśmy też jednostrzał gotowymi postaciami, aby wyrobić sobie ogólną opinię o mechanice. Graliśmy ok. 4 godzin, czyli w sumie tak jak zwykle. Przygotowałem starannie scenariusz, ale w praktyce bardzo niewiele z niego pozostało. Jeden z graczy, wbrew ustalonej na wstępnym spotkaniu motywacji postaci, podchwycił pierwszy wątek na ses...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.