Blog - scenariusze

Wyświetlono rezultaty 11-16 z 16.

Straszliwy Sekret Saltmarsh

14-01-2012 13:31
9
Komentarze: 0
W działach: D&D4, Eberron, scenariusze, sesje
Straszliwy Sekret Saltmarsh
(Załączony obrazek, pochodzący z okładki scenariusza, jak też i poniższy wpis zawierają SPOILERY. Ale cóż, myślę, że to nie aż taki problem, bo blogi o rpg czytają raczej MG niż gracze, jeśli w ogóle.) Po skończeniu kampanii Dark Sun prowadzonej przez Paladyna, część z nas postanowiła kontynuować co miesięczne spotkania i zacząć nową kampanię DnD4. Dark Sun był poniekąd powrotem do starych, dobrych czasów naszego erpegowania, gdy wspólnie graliśmy w jedną z lepszych kampanii rozgrywających się właśnie w tym świecie. Tym razem postanowiliśmy cofnąć się w naszej erpegowej historii jeszcze dalej...

Quentin 2011 - scenariusze spoza finału

01-09-2011 23:21
19
Komentarze: 15
W działach: scenariusze
Quentin 2011 - scenariusze spoza finału
Wszystkie scenariusze można przeczytać na stronie konkursu. A oto moje komentarze do pozostałych scenariuszy (tych którym nie udało dostać się do finału) - uszeregowane w kolejności alfabetycznej. Finałową piątkę omawiałem w zeszłym tygodniu. Dla Eddy Wolsung Maks Brandt Żarty żartami, ale nie wydaje mi się, by gracze byli zadowoleni z zagrania w tę przygodę – prędzej mogliby się wkurzyć, że MG wmanewrował ich w poświęcenie czasu na ten zbiór losowych skojarzeń, lepszych i gorszych żarcików oraz wymuszone zachwyty nad ulubionym golemem Mistrza Gry. Najlepsza sztuczka diabła Star Wars...

Quentin 2011

26-08-2011 16:17
19
Komentarze: 9
W działach: scenariusze
Quentin 2011
Trochę czasu minęło od ogłoszenia wyników tegorocznego Quentina i opublikowania nadesłanych prac, ale dopiero teraz zdołałem doczytać choćby finałową piątkę do końca i podzielić się swoimi wrażeniami. (I tak wcześniej od komentarzy jurorów.) Wszystkie scenariusze można przeczytać na stronie konkursu. Gorąco polecam, bo cała finałowa piątka (nie wiem jak dalsze) jest naprawdę wyśmienita - choć oczywiście każdy w swojej konwencji. Zwycięzca: Tysiąc lat ciemności autorski na podstawie Legendy Pięciu Kręgów Mateusz Wielgosz i Mateusz Budziakowski Bardzo dobry scenariusz, świetnie spisany i opr...

Dziedzictwo ognia – podsumowanie kampanii

28-12-2010 14:10
9
Komentarze: 8
W działach: scenariusze, sesje, FATE, Golarion
Dziedzictwo ognia – podsumowanie kampanii
Parokrotnie wspominałem już na tym blogu o prowadzonej w tym roku przeze mnie kampanii „Dziedzictwo ognia” („Legacy of Fire”). Jako że udało nam się ją zakończyć przed Świętami, postanowiłem napisać parę słów podsumowania. Tym bardziej, że uważam ją za jedną z moich najlepszych w życiu kampanii. Podstawą był zbiór sześciu scenariuszy wydanych w 2009 roku przez wydawnictwo Paizo, w ramach serii Adventure Path. Oryginalnie wykorzystywano w nich mechanikę D&D Edycji 3,5, ale ja przekonwertowałem całość na FATE 3. Jak to zwykle z FATE bywa, stworzyłem swoją własną wersję,...

Quentin - pozostałe scenariusze

23-04-2010 11:24
17
Komentarze: 10
W działach: scenariusze
Quentin - pozostałe scenariusze
Wreszcie znalazłem czas, by doczytać wszystkie prace nadesłane na tegoroczny Quentin. O zwycięskiej i wyróżnionych pisałem już dwa tygodnie temu, teraz kolej na pozostałe pięć. Finałowe: „Tajemnica profesora Friedricksena i jego niesamowitego odkrycia” Sam pomysł ogólnie dobry, dość przejrzyście spisany. Niestety scenariusz jest bardzo krótki, nadmiernie liniowy i przewidywalny. Można też było lepiej dopracować Zaginiony Płaskowyż i okolice piramidy kluczowe dla ostatecznej konfrontacji. Przydałoby się opisać więcej interesujących szczegółów, zaproponować drobne epizodziki, które...

Zwycięzcy Quentina

09-04-2010 16:08
15
Komentarze: 6
W działach: scenariusze
Zwycięzcy Quentina
W ślad za Scobinem i Erpegisem, dzielę się moimi spostrzeżeniami odnośnie ostatniej edycji Quentina. Ogólne spostrzeżenia: 1. Połowa scenariuszy przeznaczona jest do WFRP2, co z jednej strony wskazuje na dominację tego systemu w Polsce, a z drugiej, że chyba wszyscy miłośnicy D&D są przekonani, że Kapitule Quentina trudno docenić scenariusze do tego systemu. 2. Prawie nie ma gotowych postaci. Czyli jednak dążenie do scenariuszy elastycznych zamiast efektownych jednostrzałów. Może to i dobrze - ale na pewno pokazuje, jak zmienia się podejście na przestrzeni lat, kiedy urządzany jest Quentin. 3...