Blog - sesje

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 23.

Forbidden Lands - recenzja

13-11-2018 15:22
1
Komentarze: 9
W działach: Forbidden Lands, recenzje, sesje
Forbidden Lands - recenzja
System się jeszcze dobrze nie ukazał, a ja już napisałem jego recenzję. ;) Do przeczytania u mnie na blogu: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/11/forbidden-lands-recenzja.html Retro Open-World Survival Fantasy RPG

„Seekers of the Ashen Crown” w Dungeons & Dragons 5

31-10-2018 09:54
0
Komentarze: 0
W działach: DnD5, Eberron, sesje
„Seekers of the Ashen Crown” w Dungeons & Dragons 5
Zapraszam na mojego zewnętrznego bloga, gdzie można przeczytać relację z poprowadzonej przeze mnie ostatnio kampanii w Eberron w D&D5: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/10/kampania-poszukiwacze-korony-popioow.html Przygody, intrygi, podróże. Indiana Jones w wersji fantasy. ;)

Ire of the Storm – recenzja

13-10-2016 10:25
1
Komentarze: 3
W działach: DnD5, Golarion, recenzje, scenariusze, sesje
Ire of the Storm – recenzja
Na przełomie sierpnia i września rozegrałem mini-kampanię w oparciu o wydany parę miesięcy temu scenariusz do Pathfindera „Ire of the Storm” („Gniew burzy”). Jego autor to Thurston Hillman. Bardzo dobra przygoda. Prowadziłem ją po lekkiej konwersji w D&D5, więc wyważenie mechaniki trudno mi oceniać. Jest także dosyć droga - prawie 100 zł za 64 str. (plus dwustronna mapa). Ale zawartość jest super. Świetne wyważenie eksploracji, walk i rozmów z NPCami. Jest wyraźny główny wątek, ale jest też sporo możliwości badania okolicy zgodnie z własnym...

The Scourge of the Demon Wolf - recenzja

24-11-2015 09:00
3
Komentarze: 3
W działach: OSR, recenzje, scenariusze, sesje
The Scourge of the Demon Wolf - recenzja
Szukając dobrych przygód fantasy (np. do wykorzystania w Warhammerze, patrz wpis Dracha ;) można spróbować np. staroszkolnej przygody Sword & Wizardry "The Scourge of the Demon Wolf". Moją recenzję tego dodatku można przeczytać tutaj: http://ifrytrpg.blogspot.com/2015/11/the-scourge-of-demon-wolf.html

Węże, wyścig i warsztat

31-05-2013 10:23
9
Komentarze: 2
W działach: FATE, Golarion, sesje
Węże, wyścig i warsztat
Po pierwszej sesji wprowadzającej, którą poświęciliśmy na stworzenie postaci i rozegranie nimi paru scenek z ich przeszłości, w niedzielę 19.V rozegraliśmy pełnoprawną czterogodzinną sesję nowej kampanii. Gramy na mechanice FATE (w domyśle FATE Core, ale odrobinę zmodyfikowanej pod moje preferencje), w pseudoarabskiej krainie Qadira w świecie Golarion (settingu Pathfindera). Gracze stworzyli zgodnie z moją sugestią rodzeństwo: Nehelenia – przepiękna czarodziejka dżinów o granatowych włosach i kochanku potężnym dżinni – gra nią Poziomka. Kamila – nieco naiwna astrolog, pozost...

Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni

08-05-2013 12:52
9
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, Eberron, rozważania, sesje
Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni
Ostatnimi czasy umawianie się na sesje wychodzi mi bardzo różnie. Plagą jest odwoływanie spotkań, mimo stałego terminu, często w ostatniej chwili. Bardzo się więc ucieszyłem, gdy przez ostatnie trzy niedziele udało mi się poprowadzić mini-kampanię w świecie Eberron, w porośniętej dżunglą krainie Q’barra, gdzie już wcześniej prowadziłem kilka przygód (o których pisałem na blogu). Chętnie zresztą poprowadziłbym to dalej, ale gracze mimo iż zdawałoby się, że zadowoleni z sesji, uznali, że wolą kontynuować starsze kampanie. Cóż, cieszę się przynajmniej z tego, co udało nam się zagrać. Mało...

Karawanseraj

19-02-2013 10:34
9
Komentarze: 11
W działach: Dungeon World, Golarion, sesje
Karawanseraj
W ostatnią sobotę poprowadziłem krótki jednostrzał na mechanice World of Dungeons Johna Harpera. Jest to bardzo sympatyczna uproszczona wersja Dungeon Worlda, mieszcząca się na dwóch stronach A4 (plus karta postaci). Była dostępna dla wspierających kampanię Dungeon World na Kickstarterze, możliwe, że wkrótce autor udostępni ją szerzej. W oparciu o tę gierkę powstała wersja Warhammerowa, o której już tu wspominałem na blogu. Zainteresowanych odsyłam do tamtej, darmowej wersji. Jestem wielkim fanem settingu Al-Qadim do drugiej edycji AD&D, przedstawiającego świat opowieści z 1001 nocy przetworz...

Moje sesje rpg w 2012 roku

28-12-2012 16:11
10
Komentarze: 12
W działach: sesje
Jak się okazało, udało mi się w tym roku naprawdę sporo pograć w rpg – 56 sesji, czyli więcej niż w ubiegłych latach. Średnio grałem częściej niż raz w tygodniu. Wszystkie sesje na żywo. Zdecydowanie częściej prowadziłem niż grałem. Bardzo dużo jednostrzałówek, z czego część na konwentach (10 sesji na 3 konwentach). Poprowadziłem jedną, nie za długą (13 sesji) kampanię w świecie Dragon Warriors na mechanice Dungeon World. Ogólnie mogę powiedzieć, że rok 2012 był dla mnie rokiem Dungeon World. W połowie stycznia poprowadziłem moją pierwszą sesję w tym systemie i w sumie w ciągu roku tych...

Dragon Age w Pathfinderze

30-11-2012 15:54
11
Komentarze: 7
W działach: Dragon Age, Golarion, linki, sesje
Dragon Age w Pathfinderze
Dwa tygodnie temu rozegraliśmy sesję na mechanice AGE (Adventure Game Engine) z papierowego rpg opartego na popularnej grze komputerowej (recenzję kaduceusza można przeczytać np. tutaj). Ponieważ w pierwowzór komputerowy nie grałem, a nie chciało mi się na potrzeby jednostrzałówki wczytywać w materiały na ten temat dostępne w sieci, jako świat gry wybrałem Golarion z Pathfindera. Dobrze go znam, rozgrywałem w nim już zarówno kampanie jak i pojedyncze sesje. Nawiązanie do jednej z nich stało się zahaczką do opisywanej przygody. Mechanika AGE zainteresowała mnie jako poniekąd uproszczone D&D z...

Babylon 5 na FATE

07-03-2012 16:21
9
Komentarze: 12
W działach: Babylon 5, FATE, sesje
Babylon 5 na FATE
W ostatnią niedzielę zakończyliśmy minikampanię w uniwersum serialu SF „Babylon 5”. Rozegraliśmy w sumie 5 sesji po ok. 4 godziny każda, w kameralnym gronie trzech osób (w tym MG), w niedzielne wieczory od 18 grudnia. Zamiast mechaniki d20, na jakiej oparty jest erpeg „Babylon 5” korzystaliśmy z uproszczonego FATE – same aspekty i umiejętności. Mimo że tylko MG znał świat, w którym graliśmy, przygoda okazała się całkiem udana. Jej mocne osadzenie w settingu, co wymagało pewnych (nie da się ukryć – dość obszernych) wyjaśnień MG, postrzegam jako sporą zaletę...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.