Blog - DnD5
Wyświetlono rezultaty 1-9 z 9.
Świat Mroku i Ravnica
24-04-2019 12:52
3
Komentarze: 0W działach: DnD5, Ravnica, sesje, Quentin, Świat Mroku
Przykładem jak różne sesje prowadzę, mogą być moje ostatnie wpisy na blogu.
Z jednej strony świetny jednostrzał w oparciu o scenariusz Katarzyny Kraińskiej „Hotel Arkona”, którym wygrała zeszłorocznego Quentina:
http://ifrytrpg.blogspot.com/2019/04/emocjonujaca-przygoda-w-hotelu-arkona.html
A z drugiej strony kampania Dungeons & Dragons w settingu Ravnica stworzonym dla gry karcianej Magic:the Gathering:
http://ifrytrpg.blogspot.com/2019/04/ravnica-podsumowanie-kampanii-w.html
Ravnica – atak na fort
30-01-2019 09:50
0
Komentarze: 2W działach: DnD5, Ravnica, sesje
„Zrobiłem postać prawnika, pierwszym zadaniem było wejście w buty czyściciela kamienic i strzelanie do dzików. Przypadek?”, jak to podsumował jeden z graczy.
Bynajmniej nie miałem zamiaru wprowadzać treści politycznych do mojej kampanii, ale Ravnica jest najbardziej współczesnym z settingów Dungeons & Dragons i nic dziwnego, że łatwo znajduje się tu analogie do otaczającej nas rzeczywistości.
Zapraszam do wpisów u mnie na blogu o prowadzonej przeze mnie kampanii:
- pierwsza sesja,
- druga sesja,
- trzecia sesja.
Ravnica - Miasto Gildii
15-01-2019 13:04
1
Komentarze: 0W działach: DnD5, Ravnica, sesje
Po zrecenzowaniu podręcznika do Dungeons & Dragons 5. edycji "Guildmasters' Guide to Ravnica" przyszedł czas na wypróbowanie tego settingu w praktyce. W niedzielę rozpocząłem nową kampanię, a teraz na blogu można przeczytać raport z pierwszej sesji. Zapraszam!
http://ifrytrpg.blogspot.com/2019/01/kampania-ravnica-pierwsza-sesja.html
Podsumowanie 2018
28-12-2018 14:51
0
Komentarze: 2W działach: Copernicon, Coriolis, Cypher System, DnD5, FATE, Forbidden Lands, Ironsworn, konwenty, podsumowanie roku, sesje, Tunnels & Trolls, Zew Cthulhu
Tradycyjnie jak co roku wspominam, w jaki sesje rpg grałem i zastanawiam się, w co teraz pogram: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/12/podsumowanie-sesji-w-2018-r.html
Guildmasters' Guide to Ravnica – recenzja
07-12-2018 14:30
1
Komentarze: 0W działach: DnD5, Ravnica, recenzje
Przepięknie wydany podręcznik dla miłośników Dungeons & Dragons i/lub Magic: the Gathering.
Polecam!
http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/12/guildmasters-guide-to-ravnica-recenzja.html
„Seekers of the Ashen Crown” w Dungeons & Dragons 5
31-10-2018 09:54
0
Komentarze: 0W działach: DnD5, Eberron, sesje
Zapraszam na mojego zewnętrznego bloga, gdzie można przeczytać relację z poprowadzonej przeze mnie ostatnio kampanii w Eberron w D&D5: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/10/kampania-poszukiwacze-korony-popioow.html
Przygody, intrygi, podróże. Indiana Jones w wersji fantasy. ;)
Ire of the Storm – recenzja
13-10-2016 10:25
1
Komentarze: 3W działach: DnD5, Golarion, recenzje, scenariusze, sesje
Na przełomie sierpnia i września rozegrałem mini-kampanię w oparciu o wydany parę miesięcy temu scenariusz do Pathfindera „Ire of the Storm” („Gniew burzy”). Jego autor to Thurston Hillman. Bardzo dobra przygoda. Prowadziłem ją po lekkiej konwersji w D&D5, więc wyważenie mechaniki trudno mi oceniać. Jest także dosyć droga - prawie 100 zł za 64 str. (plus dwustronna mapa). Ale zawartość jest super.
Świetne wyważenie eksploracji, walk i rozmów z NPCami. Jest wyraźny główny wątek, ale jest też sporo możliwości badania okolicy zgodnie z własnym...
Magnimar i expy
24-02-2015 15:09
3
Komentarze: 0W działach: DnD5, rozważania, Golarion
Na moim zewnętrznym blogu zamieściłem kolejne dwa wpisy. Jeden fluffowy, drugi mechaniczny. Jeden do Pathfindera, drugi do Dungeons & Dragons 5 edycji.
- Stronnictwa w Magnimarze - lista kilkudziesięciu organizacji w większym mieście fantasy
- Ile doświadczenia na poziom w D&D5 - trochę obliczeń, z których wynika, że autorzy 5 edycji zakładają (w dużym uproszczeniu), że gracze rozegrają 6 walk na 4-godzinnej sesji.
Zapraszam!
Prosta ciekawa walka w d20
16-02-2015 11:15
2
Komentarze: 20W działach: Beyond the Wall, DnD5, rozważania
Poniższe modyfikacje mechaniki d20, a dokładnie rozgrywania walki nie powinny specjalnie utrudnić rozgrywki, a mogą ubarwić sesje choćby opisywanego przeze mnie niedawno "Beyond the Wall".
Aktywna obrona
Jak wspominałem nie jestem fanem mechaniki inicjatywy w grach rpg. Oto więc konkretny pomysł, jak rezygnując z klasycznej inicjatywy można zwiększyć dynamikę walki.
Może zamiast wykonywać rzut na atak w swojej "kolejce", może lepiej byłoby testować ataki przeciwstawnie: równocześnie rzuty na atak wykonują obie strony (gracz i MG). Wtedy...