Blog - Golarion

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.

Ire of the Storm – recenzja

13-10-2016 10:25
1
Komentarze: 3
W działach: DnD5, Golarion, recenzje, scenariusze, sesje
Ire of the Storm – recenzja
Na przełomie sierpnia i września rozegrałem mini-kampanię w oparciu o wydany parę miesięcy temu scenariusz do Pathfindera „Ire of the Storm” („Gniew burzy”). Jego autor to Thurston Hillman. Bardzo dobra przygoda. Prowadziłem ją po lekkiej konwersji w D&D5, więc wyważenie mechaniki trudno mi oceniać. Jest także dosyć droga - prawie 100 zł za 64 str. (plus dwustronna mapa). Ale zawartość jest super. Świetne wyważenie eksploracji, walk i rozmów z NPCami. Jest wyraźny główny wątek, ale jest też sporo możliwości badania okolicy zgodnie z własnym...

Magnimar i expy

24-02-2015 15:09
3
Komentarze: 0
W działach: DnD5, rozważania, Golarion
Magnimar i expy
Na moim zewnętrznym blogu zamieściłem kolejne dwa wpisy. Jeden fluffowy, drugi mechaniczny. Jeden do Pathfindera, drugi do Dungeons & Dragons 5 edycji. - Stronnictwa w Magnimarze - lista kilkudziesięciu organizacji w większym mieście fantasy - Ile doświadczenia na poziom w D&D5 - trochę obliczeń, z których wynika, że autorzy 5 edycji zakładają (w dużym uproszczeniu), że gracze rozegrają 6 walk na 4-godzinnej sesji. Zapraszam!

Recenzje i rozważania

10-02-2015 11:37
10
Komentarze: 0
W działach: recenzje, rozważania, The One Ring, Golarion
Recenzje i rozważania
W ciągu ostatnich dni napisałem aż trzy notki, czyli jedną trzecią tego co przez cały zeszły rok: Recenzję The One Ring RG Rozważania jak zacząć kampanię Recenzję Towns of the Inner Sea Zapraszam na mój blog zewnętrzny: Miasto ze Spiżu  

Astrologia Golarionu

02-07-2013 15:26
8
Komentarze: 13
W działach: Golarion, materiały
Astrologia Golarionu
Dla Izy, która gra u mnie astrologiem, przygotowałem krótki opis znaków zodiaków w świecie Pathfindera. Może jeszcze komuś się przyda, to wrzucam na sieć. Zasadniczo jest to tłumaczenie materiału z dodatku "Distant Worlds". Dlatego lubię grać w gotowych settingach, bo co pomyślę, że by mi się przydało na sesji, gdzieś już jest opracowane. :) "Astrologia Golarionu" Materiał bardzo się przydał na sesjach. Postacie mają swoje znaki zodiaku i łatwo można tworzyć tajemnicze przepowiednie mieszając znaki zodiaku i losowe gwiazdozbiory (można np. rzucić k20). Niektóre nawet się spełniały! :)

Węże, wyścig i warsztat

31-05-2013 10:23
9
Komentarze: 2
W działach: FATE, Golarion, sesje
Węże, wyścig i warsztat
Po pierwszej sesji wprowadzającej, którą poświęciliśmy na stworzenie postaci i rozegranie nimi paru scenek z ich przeszłości, w niedzielę 19.V rozegraliśmy pełnoprawną czterogodzinną sesję nowej kampanii. Gramy na mechanice FATE (w domyśle FATE Core, ale odrobinę zmodyfikowanej pod moje preferencje), w pseudoarabskiej krainie Qadira w świecie Golarion (settingu Pathfindera). Gracze stworzyli zgodnie z moją sugestią rodzeństwo: Nehelenia – przepiękna czarodziejka dżinów o granatowych włosach i kochanku potężnym dżinni – gra nią Poziomka. Kamila – nieco naiwna astrolog, pozost...

Karawanseraj

19-02-2013 10:34
9
Komentarze: 11
W działach: Dungeon World, Golarion, sesje
Karawanseraj
W ostatnią sobotę poprowadziłem krótki jednostrzał na mechanice World of Dungeons Johna Harpera. Jest to bardzo sympatyczna uproszczona wersja Dungeon Worlda, mieszcząca się na dwóch stronach A4 (plus karta postaci). Była dostępna dla wspierających kampanię Dungeon World na Kickstarterze, możliwe, że wkrótce autor udostępni ją szerzej. W oparciu o tę gierkę powstała wersja Warhammerowa, o której już tu wspominałem na blogu. Zainteresowanych odsyłam do tamtej, darmowej wersji. Jestem wielkim fanem settingu Al-Qadim do drugiej edycji AD&D, przedstawiającego świat opowieści z 1001 nocy przetworz...

Dragon Age w Pathfinderze

30-11-2012 15:54
11
Komentarze: 7
W działach: Dragon Age, Golarion, linki, sesje
Dragon Age w Pathfinderze
Dwa tygodnie temu rozegraliśmy sesję na mechanice AGE (Adventure Game Engine) z papierowego rpg opartego na popularnej grze komputerowej (recenzję kaduceusza można przeczytać np. tutaj). Ponieważ w pierwowzór komputerowy nie grałem, a nie chciało mi się na potrzeby jednostrzałówki wczytywać w materiały na ten temat dostępne w sieci, jako świat gry wybrałem Golarion z Pathfindera. Dobrze go znam, rozgrywałem w nim już zarówno kampanie jak i pojedyncze sesje. Nawiązanie do jednej z nich stało się zahaczką do opisywanej przygody. Mechanika AGE zainteresowała mnie jako poniekąd uproszczone D&D z...

Moduł „Rahasia”

24-02-2012 13:37
5
Komentarze: 0
W działach: Dungeon World, Golarion, konwenty, scenariusze
Moduł „Rahasia”
Na zjAvie udało mi się dwukrotnie poprowadzić moją przeróbkę klasycznego scenariusza do Dungeons & Dragons „Rahasia” autorstwa Traciego i Laury Hickman. Obie sesje wypadły moim zdaniem całkiem nieźle (przy czym raz prowadziłem dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z grami fabularnymi). Żeby zachęcić do Dungeon World i do bardziej otwartego przygotowywania przygód, prezentuję poniżej sporządzony przeze mnie moduł: „Rahazja” – w wersji polskiej „Rahasia” – w wersji angielskiej W świecie Golarion (settingu systemu Pathfinder) przy...

Robin D. Laws „The Worldwound Gambit”

12-10-2011 11:45
5
Komentarze: 4
W działach: książki, Golarion
Robin D. Laws „The Worldwound Gambit”
Mało czytałem naprawdę dobrych powieści osadzonych w światach gier fabularnych. Nie do końca wiem z czego to wynika. Czy dokładnie opisane realia utrudniają wpasowanie w nie wymyślonej przez siebie historii? Ale przecież powieści historyczne toczą się w dużo dokładniej opisanym naszym świecie, a przeciętny ich poziom wydaje się dużo wyższy od „growych” powieści fantasy. Może bardziej problemem są nawyki roleplejowców u autorów piszących te powieści? Literacka opowieść rządzi się przecież dość odmiennymi prawami od sesji rpg. Bardzo dobrym przykładem, że jednak niektórzy zdają sobi...

Dziedzictwo ognia – podsumowanie kampanii

28-12-2010 14:10
9
Komentarze: 8
W działach: scenariusze, sesje, FATE, Golarion
Dziedzictwo ognia – podsumowanie kampanii
Parokrotnie wspominałem już na tym blogu o prowadzonej w tym roku przeze mnie kampanii „Dziedzictwo ognia” („Legacy of Fire”). Jako że udało nam się ją zakończyć przed Świętami, postanowiłem napisać parę słów podsumowania. Tym bardziej, że uważam ją za jedną z moich najlepszych w życiu kampanii. Podstawą był zbiór sześciu scenariuszy wydanych w 2009 roku przez wydawnictwo Paizo, w ramach serii Adventure Path. Oryginalnie wykorzystywano w nich mechanikę D&D Edycji 3,5, ale ja przekonwertowałem całość na FATE 3. Jak to zwykle z FATE bywa, stworzyłem swoją własną wersję,...