Blog - OSR

Wyświetlono rezultaty 1-9 z 9.

Rzeczy charakterystyczne, schowane i sekretne

28-02-2024 10:47
3
Komentarze: 0
W działach: NPCs, OSR, rozważania
Rzeczy charakterystyczne, schowane i sekretne
Na blogu zamieszczam nie tylko raporty z sesji rpg (swoją drogą pojawiła się tam relacja z czwartej sesji w Zamku Xyntillan oraz podsumowanie 18 sesji Dragonbane, które poprowadziłem m.in. moim córkom). Dzisiaj opublikowałem artykuł oparty na wpisie z bloga DIY & Dragons "Landmarks, Hidden, Secrets" o przygotowywaniu notatek do sesji rpg w oparciu o trzy kategorie dostępności informacji dla graczy. "Rzeczy charakterystyczne, schowane i sekretne" Serdecznie zapraszam do Miasta ze Spiżu!

Zamek Xyntillan i nie tylko

06-02-2024 09:19
2
Komentarze: 8
W działach: sesje, OSR, OSE
Zamek Xyntillan i nie tylko
Z nowym rokiem zacząłem prowadzić nową kampanię rpg. Korzystamy z mechaniki Old School Essentials. Gracze badają zawierający prawie 300 pomieszczeń Zamek Xyntillan. Na blogu Miasto ze Spiżu zamieściłem już trzy raporty z tych sesji: pierwszej, drugiej i trzeciej. Dobry przykład, jak ktoś chciałby zobaczyć, jak wygląda granie w stylu OSR. Korzystając z okazji wspomnę też o innych wpisach, które można przeczytać na moim blogu: Scenki w różnych konwencjach – krótkie wprawki narracyjne (mini opowiadania?) Podsumowanie mojego rpg w 2023 roku Królowa Gęsi na Zjavie – ...

Wiedźmy i Cairn

22-07-2022 09:20
1
Komentarze: 5
W działach: sesje, recenzja, Cairn, OSR
Wiedźmy i Cairn
Na przełomie maja i czerwca poprowadziłem pięciosesyjną kampanię w oparciu o moduł "Witches of Frostwyck" (autor: Joseph R. Lewis) z wykorzystaniem darmowej mechaniki Cairn (dostępnej tutaj po polsku). Całkiem fajnie się bawiliśmy w mroźnej puszczy walcząc z wiedźmami, potworami i fanatyczną paladynką. Na moim blogu Miasto ze Spiżu można znaleźć trzy wpisy na podstawie tej kampanii: recenzję mechaniki Cairn, recenzję modułu "Witches of Frostwyck" streszczenie historii, którą stworzyliśmy na sesjach.

Wyprawa za Mur po polsku

01-07-2021 09:58
1
Komentarze: 0
W działach: OSR, rozważania
Wyprawa za Mur po polsku
Mam wrażenie, że ukazanie się polskiego wydania Wyprawy za Mur (na razie co prawda tylko w pdfie) nie zyskało takiego rozgłosu, na jaki ta gra zasługuje. Polecam przy okazji moją recenzję sprzed paru lat oraz teraz najnowszy wpis u mnie na blogu podsumowujący moje doświadczenia z tą grą po rozegraniu szesnastosesyjnej kampanii. Piszę przy tym o zasadach, które zmieniłem lub dodałem. Prostota tej mechaniki wręcz zachęca do takiego majsterkowania z nią – każdy może dopasować prostą podstawę do takiego grania, jakie lubi. Wyprawa za Mur – oficjalna strona

Wyprawa za Mur - moja kampania

31-03-2021 11:11
0
Komentarze: 0
W działach: Wyprawa za Mur, sesje, OSR
Wyprawa za Mur - moja kampania
Niedawno zakończyła się zbiórka na polskie wydanie gry rpg Wyprawa za Mur (Beyond the Wall). Udało się ufundować wszystkie dodatki, które ukazały się po angielsku, więc za jakiś czas będzie się można cieszyć podręcznikami w rodzimym języku do tej jednej z najlepszych (moim zdaniem) gier z nurtu Old School Revival. Tymczasem ja zebrałem drużynę i zaczęliśmy nową kampanię w oparciu o te zasady. Najpierw rozegraliśmy sesję zero, na której stworzyliśmy postaci, wioskę, z której pochodzą i jej mieszkańców, a także okoliczną krainę z ciekawymi miejscami do odwiedzenia. Oprócz tego mamy już za s...

Old School Revival

22-10-2020 12:03
5
Komentarze: 2
W działach: OSR, rozważania
Old School Revival
Warto przypomnieć, że niegdyś to Polter opublikował jeden z najważniejszych tekstów dla wciąż zyskującego na znaczeniu ruchu OSR (Old School Revival). https://polter.pl/Wstep-do-starej-szkoly-RPG-c21782 Teraz ja, na moim zewnętrznym blogu wymieniam pięć powodów, dla których warto się zainteresować tym sposobem grania w rpg. http://ifrytrpg.blogspot.com/2020/10/piec-powodow-dlaczego-osr-jest-super.html Zapraszam. :)

Wakacyjne rpg

21-07-2020 11:55
2
Komentarze: 1
W działach: Dungeon World, jednostrzał, konwenty, materiały, OSR, rozważania
Wakacyjne rpg
Korzystając, że rodzina wyjechała mi na wakacje, w zeszłym tygodniu w pięć wieczorów zagrałem w czterech sesjach rpg.  W poniedziałek poprowadziłem kolejną sesję w kampanii Wolves of God w Anglii w VIII w. Gracze zdecydowali porzucić plany badania rzymskiego miasta, żeby odzyskać skradziony skarb lokalnego lorda, u którego niedawno gościli. Tyle że parę godzin później dowiedzieli się, że pewien możnowładca porwał narzeczoną jednego z bohaterów jako służkę do swego dworu, więc uznali, że ważniejsze jest ratowanie jej czci i jeszcze w nocy wyruszyli na pomoc. W środę grałem jednostrzał...

Rozważania o NPCach

17-05-2019 16:28
2
Komentarze: 0
W działach: Apocalypse World, NPCs, OSR, rozważania, YouTube
Rozważania o NPCach
Kto nie słyszał o ulubionym NPCu Mistrza Gry? Ta legendarna zmora pojawia się dość często na sesjach początkujących Mistrzów Gry. Alter ego prowadzącego towarzyszy drużynie graczy, z pobłażliwym uśmieszkiem rozwiązuje wszystkie problemy, z jakimi spotykają się postaci. Taki gość budzi irytację, bo de facto pozbawia graczy jakiegokolwiek wpływu na grę. NPC pokona wrogów, rozwiąże zagadkę, pogada w imieniu graczy z innymi ważnymi NPCami. Pozostali uczestnicy sesji służą właściwie tylko jako widownia zabawy Mistrza Gry.    To jest nieprzyjemne ekstremum, ale jakie mamy inne możliwości...

The Scourge of the Demon Wolf - recenzja

24-11-2015 09:00
3
Komentarze: 3
W działach: OSR, recenzje, scenariusze, sesje
The Scourge of the Demon Wolf - recenzja
Szukając dobrych przygód fantasy (np. do wykorzystania w Warhammerze, patrz wpis Dracha ;) można spróbować np. staroszkolnej przygody Sword & Wizardry "The Scourge of the Demon Wolf". Moją recenzję tego dodatku można przeczytać tutaj: http://ifrytrpg.blogspot.com/2015/11/the-scourge-of-demon-wolf.html