Blog - rozważania

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 14.

Ironsworn - gra warta uwagi

19-12-2018 11:19
4
Komentarze: 8
W działach: Ironsworn, recenzje, rozważania
Ironsworn - gra warta uwagi
Wielka szkoda, że nic tutaj na polterze nie można przeczytać o "Ironsworn" jednym z najlepszych darmowych erpegów (posiada też tryb kooperacyjny - bez Mistrza Gry, można też grać solo). U siebie na blogu pisałem w styczniu recenzję tej gry: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/01/ironsworn-recenzja.html A teraz zamieszczam bardziej szczegółowe rozważania o nowatorskiej mechanice tego erpega: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/12/ironsworn-spojrzenie-po-roku.html

Jak odgrywać NPCów?

21-11-2018 15:17
0
Komentarze: 0
W działach: NPCs, rozważania, YouTube
Role-playing games tłumacząc dosłownie to gry w odgrywanie ról. No dobrze, ale jak ten Mistrz Gry powinien to robić? Zapraszam do siebie na bloga: https://ifrytrpg.blogspot.com/2018/11/jak-odgrywac-npcow.html

Magnimar i expy

24-02-2015 15:09
3
Komentarze: 0
W działach: DnD5, rozważania, Golarion
Magnimar i expy
Na moim zewnętrznym blogu zamieściłem kolejne dwa wpisy. Jeden fluffowy, drugi mechaniczny. Jeden do Pathfindera, drugi do Dungeons & Dragons 5 edycji. - Stronnictwa w Magnimarze - lista kilkudziesięciu organizacji w większym mieście fantasy - Ile doświadczenia na poziom w D&D5 - trochę obliczeń, z których wynika, że autorzy 5 edycji zakładają (w dużym uproszczeniu), że gracze rozegrają 6 walk na 4-godzinnej sesji. Zapraszam!

Prosta ciekawa walka w d20

16-02-2015 11:15
2
Komentarze: 20
W działach: Beyond the Wall, DnD5, rozważania
Prosta ciekawa walka w d20
Poniższe modyfikacje mechaniki d20, a dokładnie rozgrywania walki nie powinny specjalnie utrudnić rozgrywki, a mogą ubarwić sesje choćby opisywanego przeze mnie niedawno "Beyond the Wall".   Aktywna obrona Jak wspominałem nie jestem fanem mechaniki inicjatywy w grach rpg. Oto więc konkretny pomysł, jak rezygnując z klasycznej inicjatywy można zwiększyć dynamikę walki.  Może zamiast wykonywać rzut na atak w swojej "kolejce", może lepiej byłoby testować ataki przeciwstawnie: równocześnie rzuty na atak wykonują obie strony (gracz i MG). Wtedy...

Recenzje i rozważania

10-02-2015 11:37
10
Komentarze: 0
W działach: recenzje, rozważania, The One Ring, Golarion
Recenzje i rozważania
W ciągu ostatnich dni napisałem aż trzy notki, czyli jedną trzecią tego co przez cały zeszły rok: Recenzję The One Ring RG Rozważania jak zacząć kampanię Recenzję Towns of the Inner Sea Zapraszam na mój blog zewnętrzny: Miasto ze Spiżu  

Scenariusze

27-08-2014 10:20
16
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, rozważania, scenariusze
Scenariusze
Niedawno skończył się Kufel, wkrótce zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego Quentina. Także i ja przymierzałem się do napisania scenariusza na jeden z tych konkursów. Niestety życie pokrzyżowało te plany i nic nie stworzyłem. Jednak temat scenariuszy do rpg zawsze był bliski memu sercu. Bardzo dużo prowadzę w oparciu o cudze scenariusze, więc czytam recenzje (jednym z lepszych miejsc jest tenfootpole.org - polecam!) i szukam tych najlepszych. Zastanawiam się też jak powinny one wyglądać. Duży wpływ na moje poglądy miał Dungeon World ze swoimi frontami (potencjalni...

Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni

08-05-2013 12:52
9
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, Eberron, rozważania, sesje
Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni
Ostatnimi czasy umawianie się na sesje wychodzi mi bardzo różnie. Plagą jest odwoływanie spotkań, mimo stałego terminu, często w ostatniej chwili. Bardzo się więc ucieszyłem, gdy przez ostatnie trzy niedziele udało mi się poprowadzić mini-kampanię w świecie Eberron, w porośniętej dżunglą krainie Q’barra, gdzie już wcześniej prowadziłem kilka przygód (o których pisałem na blogu). Chętnie zresztą poprowadziłbym to dalej, ale gracze mimo iż zdawałoby się, że zadowoleni z sesji, uznali, że wolą kontynuować starsze kampanie. Cóż, cieszę się przynajmniej z tego, co udało nam się zagrać. Mało...

KB #29: Sekretne drzwi jako narzędzie narracyjne

11-04-2012 12:31
19
Komentarze: 5
W działach: Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #29: Sekretne drzwi jako narzędzie narracyjne
Jednym z najbardziej klasycznych i jednocześnie najciekawszych elementów występujących w scenariuszach RPG są sekretne drzwi. Oczywiście występowały już wcześniej w literaturze (np. w opowiadaniu o Conanie „Pełzający cień” R. E. Howarda), a tym bardziej w architekturze (od piramid po neogotyckie zamki), ale mam wrażenie (może mylne), że wraz z odejściem mody na dungeon crawle RPG jakby trochę zapomniało o tym wspaniałym rekwizycie. Szukając racjonalnego powodu ukrycia drzwi, możemy dojść do wniosku, że sekretne drzwi prowadzą na ogół albo do skarbca, albo do przejścia ewakuacyjneg...

KB #28: A może tylko ludzie?

29-02-2012 15:46
27
Komentarze: 14
W działach: Dragon Warriors, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #28: A może tylko ludzie?
Wydaje się, że domyślnym założeniem większości gier fantasy jest wielorasowość. Elfy, krasnoludy, niziołki, gnomy, tudzież kaczko-ludzie (jak w RuneQuest). Barwny tłumek przelewający się przez fantastyczne metropolie, góry, pola, lasy. A przecież można inaczej. W niniejszym wpisie w ramach 28 edycji Karnawału Blogowego poświęconej rasom, przedstawię moje rozważania na temat dlaczego gry, w których można grać tylko ludźmi są fajne. W świecie rzeczywistym nie ma istot inteligentnych innych niż ludzie. Gry, które rezygnują z innych ras dostępnych dla graczy, zyskują na realizmie. Przedstawiony ś...

KB #27: Osobowość postaci – osobowość gracza

23-01-2012 10:44
9
Komentarze: 14
W działach: Apocalypse World, Karnawał Blogowy RPG, rozważania
KB #27: Osobowość postaci – osobowość gracza
Prawie wszystkie erpegi w mniejszym lub większym stopniu uwzględniają w opisie postaci osobowość – od pojedynczego przymiotnika „Dobry” po cały zestaw Przekonań, Instynktów, Cech charakteru. Ale na sesji różnie to wygląda – nawet w systemach, gdzie zasady przewidują nagrody za właściwe odgrywanie postaci, zdarza się, że gracze nie pamiętają o tym, co mają wpisane na karcie i MG musi im przypominać lub zwracać uwagę, że ich deklaracje są zupełnie przeciwne założeniom postaci. Może nic więc dziwnego, że jeden z systemów, które najwyżej cenię, „Apocalypse World̶...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.