Blog - scenariusze

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 16.

Żarłoczna ziemia - przygoda fantasy

18-10-2019 11:43
0
Komentarze: 0
W działach: materiały, scenariusze
Żarłoczna ziemia - przygoda fantasy
Napisałem taki krótki scenariusz, akurat na pojedynczą sesję. Do D&D, Warhammera czy czegoś w tym guście. Wioska na uboczu, dziwne stwory, trochę magii. Myślę, że włączenie tej przygody do własnej, ulubionej kampanii nie powinno być trudne. http://ifrytrpg.blogspot.com/2019/10/zaroczna-ziemia.html

Osada między rzekami – przygoda low-fantasy

08-07-2019 10:40
1
Komentarze: 0
W działach: Ironsworn, materiały, scenariusze
Osada między rzekami – przygoda low-fantasy
Potrzebujesz scenariusza na jednostrzał? Lubisz fantasy?  Zapraszam do siebie na bloga Miasto ze Spiżu: Osada między rzekami A przy okazji, jeśli nie znasz świetnego darmowego systemu rpg Ironsworn, to to jest dobra okazja, żeby się z nim zapoznać. Tym bardziej że został niedawno nominowany w dwóch kategoriach do nagrody Ennies.

Ire of the Storm – recenzja

13-10-2016 10:25
1
Komentarze: 3
W działach: DnD5, Golarion, recenzje, scenariusze, sesje
Ire of the Storm – recenzja
Na przełomie sierpnia i września rozegrałem mini-kampanię w oparciu o wydany parę miesięcy temu scenariusz do Pathfindera „Ire of the Storm” („Gniew burzy”). Jego autor to Thurston Hillman. Bardzo dobra przygoda. Prowadziłem ją po lekkiej konwersji w D&D5, więc wyważenie mechaniki trudno mi oceniać. Jest także dosyć droga - prawie 100 zł za 64 str. (plus dwustronna mapa). Ale zawartość jest super. Świetne wyważenie eksploracji, walk i rozmów z NPCami. Jest wyraźny główny wątek, ale jest też sporo możliwości badania okolicy zgodnie z własnym...

The Scourge of the Demon Wolf - recenzja

24-11-2015 09:00
3
Komentarze: 3
W działach: OSR, recenzje, scenariusze, sesje
The Scourge of the Demon Wolf - recenzja
Szukając dobrych przygód fantasy (np. do wykorzystania w Warhammerze, patrz wpis Dracha ;) można spróbować np. staroszkolnej przygody Sword & Wizardry "The Scourge of the Demon Wolf". Moją recenzję tego dodatku można przeczytać tutaj: http://ifrytrpg.blogspot.com/2015/11/the-scourge-of-demon-wolf.html

Scenariusze

27-08-2014 10:20
16
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, rozważania, scenariusze
Scenariusze
Niedawno skończył się Kufel, wkrótce zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego Quentina. Także i ja przymierzałem się do napisania scenariusza na jeden z tych konkursów. Niestety życie pokrzyżowało te plany i nic nie stworzyłem. Jednak temat scenariuszy do rpg zawsze był bliski memu sercu. Bardzo dużo prowadzę w oparciu o cudze scenariusze, więc czytam recenzje (jednym z lepszych miejsc jest tenfootpole.org - polecam!) i szukam tych najlepszych. Zastanawiam się też jak powinny one wyglądać. Duży wpływ na moje poglądy miał Dungeon World ze swoimi frontami (potencjalni...

Księga Przygód 3 - Nawet umarli tańczą

27-05-2012 11:36
9
Komentarze: 1
W działach: Księga przygód, scenariusze
Księga Przygód 3 - Nawet umarli tańczą
Piękne popołudnie. Słońce oświetla drogowskaz na rozstaju. Jedna droga prowadzi w kręte jary, gdzie podobno kryją się potwory. W drugą stronę leżą cywilizowane ziemie – pola, wioski. Teraz, gdy kończą się żniwa, łatwo trafić na zabawę dożynkową, gdzie każdego przybysza ludzie przyjmą z otwartością. Dzień powoli chyli się ku końcowi. Ciepło, leniwie, miło byłoby odpocząć od znojów wędrówki. Z oddali, od strony pól słychać echa wesołej muzyki… Spotkanie 1: Grajek Te radosne dźwięki towarzyszą niezwykłej postaci, której kroki Przeznaczenie kieruje tam, gdzie są bohaterowie. Nawet gdy...

Księga Przygód 2 - Pałac Wichrów

20-03-2012 15:11
17
Komentarze: 15
W działach: Księga przygód, scenariusze
Księga Przygód 2 - Pałac Wichrów
Potężne królestwo (imperium?) planuje przewieźć morzem cenny ładunek (złoto z kolonii? rodzinę księcia? magiczny artefakt – nieaktywny, żeby nie miał wpływu na tę przygodę). Grupa zuchwałych piratów chce ten ładunek przechwycić. Okręty królewskie mają kilka tras do wyboru, także czas wyruszenia w morze jest ściśle strzeżoną tajemnicą. Wobec tego jedynym sposobem na przechwycenie ładunku jest wyścig żaglowców. Wybór, którą stronę będą popierać bohaterowie graczy, jest niezmiernie istotny, choć nie ma bezpośredniego przełożenia na sam przebieg fabuły. Sporo tu zależy od wcześniejszych prz...

Moduł „Rahasia”

24-02-2012 13:37
5
Komentarze: 0
W działach: Dungeon World, Golarion, konwenty, scenariusze
Moduł „Rahasia”
Na zjAvie udało mi się dwukrotnie poprowadzić moją przeróbkę klasycznego scenariusza do Dungeons & Dragons „Rahasia” autorstwa Traciego i Laury Hickman. Obie sesje wypadły moim zdaniem całkiem nieźle (przy czym raz prowadziłem dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z grami fabularnymi). Żeby zachęcić do Dungeon World i do bardziej otwartego przygotowywania przygód, prezentuję poniżej sporządzony przeze mnie moduł: „Rahazja” – w wersji polskiej „Rahasia” – w wersji angielskiej W świecie Golarion (settingu systemu Pathfinder) przy...

Żałobnicy

14-02-2012 09:04
15
Komentarze: 7
W działach: Księga przygód, scenariusze
Żałobnicy
Zachęcony pomysłem nerv0 proponuję następującą przygódkę do dowolnego systemu fantasy: ----- Żałobnicy Bohaterowie, jeszcze przed rozpoczęciem zasadniczej przygody, trafiają na dwór lokalnego władcy, nazwijmy go Księciem. Mają okazję poznać jego szorstki styl wobec innych ludzi, w tym do jego małżonki. Nie jest zbyt przyjemnym człowiekiem, ale za to bardzo potężnym, o dużej władzy na podległym mu terenie. Bohaterowie wykonują misję dla Księcia, dzięki czemu zyskują jego uznanie. W czasie gdy byli poza zamkiem, zmarła żona Księcia (w niejasnych okolicznościach – krążą plotki, że otrut...

Jaskinia królików

18-01-2012 13:21
12
Komentarze: 2
W działach: Apocalypse World, Dungeon World, scenariusze, sesje
Jaskinia królików
Wspominałem już na tym blogu o wersjach fantasy znakomitej gry Vincenta Bakera „Apocalypse World”. Tak się złożyło, że w ostatnią niedzielę miałem okazję wypróbować jedną z nich – darmową wersję „Dungeon World”, której autorami są Sage LaTorra i Adam Koebel. Stanowi ona zgrabne połączenie najbardziej tradycyjnego Dungeons & Dragons z nowatorstwem „Apocalypse World”. Z jednej strony mamy tu rasy, klasy, poziomy postaci, hp i szóstkę tradycyjnych atrybutów, ale z drugiej otrzymujemy np. mechanikę Więzi (Bonds) między postaciami oraz komplet zagrywek (mov...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.