Blog

Wyświetlono rezultaty 31-40 z 102.

„Seekers of the Ashen Crown” w Dungeons & Dragons 5

31-10-2018 09:54
0
Komentarze: 0
W działach: DnD5, Eberron, sesje
„Seekers of the Ashen Crown” w Dungeons & Dragons 5
Zapraszam na mojego zewnętrznego bloga, gdzie można przeczytać relację z poprowadzonej przeze mnie ostatnio kampanii w Eberron w D&D5: http://ifrytrpg.blogspot.com/2018/10/kampania-poszukiwacze-korony-popioow.html Przygody, intrygi, podróże. Indiana Jones w wersji fantasy. ;)

Powiązania i konsekwencje

26-10-2017 08:46
2
Komentarze: 0
Zapewnianie powiązań między rzeczami (miejscami, postaciami) pojawiającymi się w kampanii RPG i wyciąganie logicznych konsekwencji z działań graczy są istotne dla satysfakcjonującej gry niezależnie od stylu prowadzenia. Są równie ważne w liniowym ciągu zaplanowanych scen jak i w pełnym wolności sandboksie. Oba te podejścia, liniowość lub sandboks (jak też wszelkie podejścia pośrednie), przede wszystkim określają skąd wezmą się elementy scen - czy z głowy MG (lub scenariusza), czy z losowanych wyników w tabelkach. Jednak żeby całość była spójna, tworzyła logiczną całość, któ...

Ire of the Storm – recenzja

13-10-2016 10:25
1
Komentarze: 3
W działach: DnD5, Golarion, recenzje, scenariusze, sesje
Ire of the Storm – recenzja
Na przełomie sierpnia i września rozegrałem mini-kampanię w oparciu o wydany parę miesięcy temu scenariusz do Pathfindera „Ire of the Storm” („Gniew burzy”). Jego autor to Thurston Hillman. Bardzo dobra przygoda. Prowadziłem ją po lekkiej konwersji w D&D5, więc wyważenie mechaniki trudno mi oceniać. Jest także dosyć droga - prawie 100 zł za 64 str. (plus dwustronna mapa). Ale zawartość jest super. Świetne wyważenie eksploracji, walk i rozmów z NPCami. Jest wyraźny główny wątek, ale jest też sporo możliwości badania okolicy zgodnie z własnym...

The Scourge of the Demon Wolf - recenzja

24-11-2015 09:00
3
Komentarze: 3
W działach: OSR, recenzje, scenariusze, sesje
The Scourge of the Demon Wolf - recenzja
Szukając dobrych przygód fantasy (np. do wykorzystania w Warhammerze, patrz wpis Dracha ;) można spróbować np. staroszkolnej przygody Sword & Wizardry "The Scourge of the Demon Wolf". Moją recenzję tego dodatku można przeczytać tutaj: http://ifrytrpg.blogspot.com/2015/11/the-scourge-of-demon-wolf.html

Yoon-Suin - nieszablonowy setting

08-04-2015 09:29
6
Komentarze: 0
Yoon-Suin - nieszablonowy setting
Osobom szukającym czegoś nowego, klimatów, które jeszcze się nie zużyły, polecam niedawno wydany setting "Yoon-Suin, The Purple Land". Jego autor to David "noisms" McGrogan, prowadzący bardzo ciekawy blog Monsters and Manuals. Yoon-Suin to kraina fantasy luźno oparta na Środkowym Wschodzie. Jak to opisał sam autor: „Tybet, duchy yaków, ogry magowie, lasy mangrowe, Nepal, Opowieści z 1001 nocy, gry paragrafowe Sorcery!, Bengal, bezkręgowce, topazy, ludzie-ośmiornice, ludzie-ślimaki, opiaty, niewolnictwo, ofiary z ludzi, mroczni bogowie, dolegliwości, m...

Magnimar i expy

24-02-2015 15:09
3
Komentarze: 0
W działach: DnD5, rozważania, Golarion
Magnimar i expy
Na moim zewnętrznym blogu zamieściłem kolejne dwa wpisy. Jeden fluffowy, drugi mechaniczny. Jeden do Pathfindera, drugi do Dungeons & Dragons 5 edycji. - Stronnictwa w Magnimarze - lista kilkudziesięciu organizacji w większym mieście fantasy - Ile doświadczenia na poziom w D&D5 - trochę obliczeń, z których wynika, że autorzy 5 edycji zakładają (w dużym uproszczeniu), że gracze rozegrają 6 walk na 4-godzinnej sesji. Zapraszam!

Prosta ciekawa walka w d20

16-02-2015 11:15
2
Komentarze: 20
W działach: Beyond the Wall, DnD5, rozważania
Prosta ciekawa walka w d20
Poniższe modyfikacje mechaniki d20, a dokładnie rozgrywania walki nie powinny specjalnie utrudnić rozgrywki, a mogą ubarwić sesje choćby opisywanego przeze mnie niedawno "Beyond the Wall".   Aktywna obrona Jak wspominałem nie jestem fanem mechaniki inicjatywy w grach rpg. Oto więc konkretny pomysł, jak rezygnując z klasycznej inicjatywy można zwiększyć dynamikę walki.  Może zamiast wykonywać rzut na atak w swojej "kolejce", może lepiej byłoby testować ataki przeciwstawnie: równocześnie rzuty na atak wykonują obie strony (gracz i MG). Wtedy...

Recenzje i rozważania

10-02-2015 11:37
10
Komentarze: 0
W działach: recenzje, rozważania, The One Ring, Golarion
Recenzje i rozważania
W ciągu ostatnich dni napisałem aż trzy notki, czyli jedną trzecią tego co przez cały zeszły rok: Recenzję The One Ring RG Rozważania jak zacząć kampanię Recenzję Towns of the Inner Sea Zapraszam na mój blog zewnętrzny: Miasto ze Spiżu  

Scenariusze

27-08-2014 10:20
16
Komentarze: 3
W działach: Dungeon World, rozważania, scenariusze
Scenariusze
Niedawno skończył się Kufel, wkrótce zostaną ogłoszone wyniki tegorocznego Quentina. Także i ja przymierzałem się do napisania scenariusza na jeden z tych konkursów. Niestety życie pokrzyżowało te plany i nic nie stworzyłem. Jednak temat scenariuszy do rpg zawsze był bliski memu sercu. Bardzo dużo prowadzę w oparciu o cudze scenariusze, więc czytam recenzje (jednym z lepszych miejsc jest tenfootpole.org - polecam!) i szukam tych najlepszych. Zastanawiam się też jak powinny one wyglądać. Duży wpływ na moje poglądy miał Dungeon World ze swoimi frontami (potencjalni...

1 strona przygody, 1 sesja

15-05-2014 08:38
7
Komentarze: 2
1 strona przygody, 1 sesja
Niedawno zakończyło się nadsyłanie prac na konkurs One Page Dungeon. Póki co tylko w plikach graficznych a nie w pdfach, ale można ściągnąć 111 darmowych scenariuszy ze strony konkursu.   A ja na moim blogu zewnętrznym opisuję sesję opartą na jednym z tych scenariuszy: „Song of the Black Rose” (Autorem jest Simon Forster z bloga www.theskyfullofdust.co.uk). Miasto ze Spiżu