Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 102.

Lepsze (od) D&D

12-11-2013 16:06
6
Komentarze: 0
W działach: 13th Age
Lepsze (od) D&D
W tym roku miała miejsce oficjalna premiera podręcznika do 13th Age, nowej gry twórców D&D trzeciej i czwartej edycji. Na moim blogu zewnętrznym opublikowałem moje wrażenia po paru sesjach na tej mechanice: http://ifrytrpg.blogspot.com/2013/09/13th-age-cz1.html http://ifrytrpg.blogspot.com/2013/10/13th-age-cz-2.html http://ifrytrpg.blogspot.com/2013/11/13th-age-cz-3-walka.html

Astrologia Golarionu

02-07-2013 15:26
8
Komentarze: 13
W działach: Golarion, materiały
Astrologia Golarionu
Dla Izy, która gra u mnie astrologiem, przygotowałem krótki opis znaków zodiaków w świecie Pathfindera. Może jeszcze komuś się przyda, to wrzucam na sieć. Zasadniczo jest to tłumaczenie materiału z dodatku "Distant Worlds". Dlatego lubię grać w gotowych settingach, bo co pomyślę, że by mi się przydało na sesji, gdzieś już jest opracowane. :) "Astrologia Golarionu" Materiał bardzo się przydał na sesjach. Postacie mają swoje znaki zodiaku i łatwo można tworzyć tajemnicze przepowiednie mieszając znaki zodiaku i losowe gwiazdozbiory (można np. rzucić k20). Niektóre nawet się spełniały! :)

Węże, wyścig i warsztat

31-05-2013 10:23
9
Komentarze: 2
W działach: FATE, Golarion, sesje
Węże, wyścig i warsztat
Po pierwszej sesji wprowadzającej, którą poświęciliśmy na stworzenie postaci i rozegranie nimi paru scenek z ich przeszłości, w niedzielę 19.V rozegraliśmy pełnoprawną czterogodzinną sesję nowej kampanii. Gramy na mechanice FATE (w domyśle FATE Core, ale odrobinę zmodyfikowanej pod moje preferencje), w pseudoarabskiej krainie Qadira w świecie Golarion (settingu Pathfindera). Gracze stworzyli zgodnie z moją sugestią rodzeństwo: Nehelenia – przepiękna czarodziejka dżinów o granatowych włosach i kochanku potężnym dżinni – gra nią Poziomka. Kamila – nieco naiwna astrolog, pozost...

Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni

08-05-2013 12:52
9
Komentarze: 2
W działach: Dungeon World, Eberron, rozważania, sesje
Trzy sesje w Eberron – spojrzenie od kuchni
Ostatnimi czasy umawianie się na sesje wychodzi mi bardzo różnie. Plagą jest odwoływanie spotkań, mimo stałego terminu, często w ostatniej chwili. Bardzo się więc ucieszyłem, gdy przez ostatnie trzy niedziele udało mi się poprowadzić mini-kampanię w świecie Eberron, w porośniętej dżunglą krainie Q’barra, gdzie już wcześniej prowadziłem kilka przygód (o których pisałem na blogu). Chętnie zresztą poprowadziłbym to dalej, ale gracze mimo iż zdawałoby się, że zadowoleni z sesji, uznali, że wolą kontynuować starsze kampanie. Cóż, cieszę się przynajmniej z tego, co udało nam się zagrać. Mało...

Karawanseraj

19-02-2013 10:34
9
Komentarze: 11
W działach: Dungeon World, Golarion, sesje
Karawanseraj
W ostatnią sobotę poprowadziłem krótki jednostrzał na mechanice World of Dungeons Johna Harpera. Jest to bardzo sympatyczna uproszczona wersja Dungeon Worlda, mieszcząca się na dwóch stronach A4 (plus karta postaci). Była dostępna dla wspierających kampanię Dungeon World na Kickstarterze, możliwe, że wkrótce autor udostępni ją szerzej. W oparciu o tę gierkę powstała wersja Warhammerowa, o której już tu wspominałem na blogu. Zainteresowanych odsyłam do tamtej, darmowej wersji. Jestem wielkim fanem settingu Al-Qadim do drugiej edycji AD&D, przedstawiającego świat opowieści z 1001 nocy przetworz...

Kraina D&D

03-02-2013 22:26
20
Komentarze: 5
W działach: D&D
Z książeczki z naklejkami Dungeons and Dragons z 1985 r.:   (za fuckyeahbritisholdschoolgaming.tumblr.com)

Moje sesje rpg w 2012 roku

28-12-2012 16:11
10
Komentarze: 12
W działach: sesje
Jak się okazało, udało mi się w tym roku naprawdę sporo pograć w rpg – 56 sesji, czyli więcej niż w ubiegłych latach. Średnio grałem częściej niż raz w tygodniu. Wszystkie sesje na żywo. Zdecydowanie częściej prowadziłem niż grałem. Bardzo dużo jednostrzałówek, z czego część na konwentach (10 sesji na 3 konwentach). Poprowadziłem jedną, nie za długą (13 sesji) kampanię w świecie Dragon Warriors na mechanice Dungeon World. Ogólnie mogę powiedzieć, że rok 2012 był dla mnie rokiem Dungeon World. W połowie stycznia poprowadziłem moją pierwszą sesję w tym systemie i w sumie w ciągu roku tych...

Dragon Age w Pathfinderze

30-11-2012 15:54
11
Komentarze: 7
W działach: Dragon Age, Golarion, linki, sesje
Dragon Age w Pathfinderze
Dwa tygodnie temu rozegraliśmy sesję na mechanice AGE (Adventure Game Engine) z papierowego rpg opartego na popularnej grze komputerowej (recenzję kaduceusza można przeczytać np. tutaj). Ponieważ w pierwowzór komputerowy nie grałem, a nie chciało mi się na potrzeby jednostrzałówki wczytywać w materiały na ten temat dostępne w sieci, jako świat gry wybrałem Golarion z Pathfindera. Dobrze go znam, rozgrywałem w nim już zarówno kampanie jak i pojedyncze sesje. Nawiązanie do jednej z nich stało się zahaczką do opisywanej przygody. Mechanika AGE zainteresowała mnie jako poniekąd uproszczone D&D z...

Darmowe gotyckie rpg

16-11-2012 16:20
10
Komentarze: 7
W działach: linki
Darmowe gotyckie rpg
Andrew Shields (autor bloga fictivefantasies.wordpress.com) w genialny sposób połączył dwa darmowe wyjątkowo dobre materiały: mechanikę Old School Hack Kirina Robinsona i gotycki świat Jacka W. Sheara (autora bloga Tales of the Grotesque and Dungeonesque). W ten sposób powstała niesamowita gra o mało zręcznym tytule "The World Between for Fictive Hack". Można ją za darmo ściągnąć jako pdfa, albo kupić w wersji papierowej z miękką okładką lub twardą. Podręcznik liczy sobie 315 stron, zawiera pełną mechanikę i opis świata. Prosta i pomysłowa mechanika Old School Hack, nagrodzona w 2011 r. zł...

Warhammer w wersji light

06-11-2012 14:41
20
Komentarze: 12
W działach: linki, WFRP3, Dungeon World
Warhammer w wersji light
Co prawda news jest sprzed prawie czterech miesięcy, ale ja natknąłem się na niego dopiero dzisiaj. Komu nie odpowiada 3 edycja Warhammera Fantasy Role-Playing (jak również te wcześniejsze), to może zerknąć na bardzo fajną przeróbkę opartą m.in. na Dungeon World: "The Streets of Marienburg". Na tuzinie stron (wliczając okładkę i kartę postaci) znajdziemy zasady gry i tworzenia postaci, system magii (i mutacje!), listę ekwipunku i jednostronicowy opis Marienburga. Wygląda to bardzo fajnie (choć niektórzy mogą kręcić nosem, że do Warhammera wciśnięto levele).